• دانلود تحقیق، مقاله و پروژه های دانشجویی به صورت کاملا رایگان
  • اشتراک فایل توسط پدید آورندگان جهت استفاده علمی دانشجویان و علاقه مندان
  • امکان ارسال لینک پروژه های جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورد دار تعداد اعضا با بیش از 270 هزار عضو فعال
  • منتخب بهترین وب سایت علمی فارسی زبان در جشنواره وب ایران

گلچین نمونه برنامه ریزی سالانه مدیران و معاونین در طول سال تحصیلی

گلچین نمونه برنامه ریزی سالانه مدیران و معاونین در طول سال تحصیلی

برنامه سالانه و تقویم اجرایی در سالهای اخیر

در دنیای ماشینی امروز برنامه ریزی و نگارش برنامه سالانه و تقویم اجرایی توسط مدیران مدارس می تواند کمک بزرگی به دانش آموزان در راستای فراگیری علم و دانش و پرورش و تربیت در طول سال تحصیلی نماید. مدیران مدارس و سایر پست های سازمانی مانند معاونین و مشاوران و حتی مربیان بهداشت می بایست برای بهبود عملکرد خود و ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی از برنامه سالانه و تقویم اجرایی مربوط به پست سازمانی خود استفاده نمایند.

آیا نگارش برنامه سالانه و تقویم اجرایی فایده ای هم دارد ؟

در پاسخ باید گفت بله ؛ طراحی برنامه سالانه و تقویم اجرایی می تواند کمک بسیار شایانی به دانش آموزان و عوامل اجرایی نماید. مدیران و سایر پست های سازمانی با نگارش برنامه سالانه می توانند از ابتدای سال تحصیلی برای انجام فعالیت های خود بودجه بندی کنند و وقت و زمان و هزینه خود را بر اساس بودجه ای که به آنها اختصاص داده شده است تنظیم نمایند.



انواع مختلف برنامه سالانه و تقویم اجرایی کدامند ؟

برنامه سالانه و تقویم اجرایی دو نوع دارد. یک نوع آن که به طرح تدبیر ابتدایی معروف است و در مقطع ابتدایی و در مدارس مختلفی چون مدارس قرآنی ، عادی دولتی ، هیئت امنایی، خاص و شاهد به کار می رود. و مدیران از این نوع برنامه در راستای تنظیم برنامه عمل مدرسه در محوریت ابتدایی استفاده می کنند. این نوع برنامه برنامه ای خوب وعالی است که به مدیران مدارس ابتدایی کمک می کند که در طول سال تحصیلی بر روی کلیه فرایند ها و مباحث آموزشی و تربیتی اجحاف کامل داشته باشند.

 

نوع دوم برنامه سالانه بر اساس طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار است.برنامه سالانه بر اساس طرح تعالی بیشتر در مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم به کار گرفته می شود. مدیران و سایر پست های سازمانی در مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم می کوشند تا به کمک برنامه سالانه طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار و با کمک محور های آن کلیه اقداماتی را که در طول سال تحصیلی نیاز است به مرحله اجرا در بیاورند. طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار بهترین نمونه برنامه سالانه و تقویم اجرایی است که در سالهای اخیر به مرحله اجرایی در آمده است و دائما در حال تغییرات است. علاوه بر مدیران گرامی سایر پست های سازمانی نیز می توانند برنامه سالانه و تقویم اجرایی خود را بر اساس طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار بنویسند.

آیا منبعی دقیق برای استفاده مدیران برای تنظیم برنامه سالانه وجود دارد؟

بله منبعی دقیق و عالی برای مدیران و سایر پست های سازمانی وجود دارد که از آن به عنوان سایت مرجع در راستای نگارش برنامه سالانه و تقویم اجرایی استفاده نمایند. این منبع سایت بانک فایل پژوهشی معلمان است. مدیران عزیز و همچنین معاونین می توانند با مراجعه به این سایت از بهترین نمونه های موجود در راستای نگارش برنامه سالانه و تقویم اجرایی بر اساس طرح تدبیر و طرح تعالی استفاده کنند.

منبع : بانک فایل پژوهشی معلمان

 

اگر موفق به دانلود فایل نشدید مرورگر خود را تغییر دهید و یا لینک دانلود را در صفحه جدید مرورگر خود باز کنید ( گزینه Open in new tab )
در صورتی که هنگام باز کردن فایلهای فشرده به پسورد نیاز بود، از www.prozhe.com استفاده کنید