• دانلود تحقیق، مقاله و پروژه های دانشجویی به صورت کاملا رایگان
  • اشتراک فایل توسط پدید آورندگان جهت استفاده علمی دانشجویان و علاقه مندان
  • امکان ارسال لینک پروژه های جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورد دار تعداد اعضا با بیش از 270 هزار عضو فعال
  • منتخب بهترین وب سایت علمی فارسی زبان در جشنواره وب ایران

بهترین روش های پرورش معلمان پژوهشگر در آموزش و پرورش

بهترین روش های پرورش معلمان پژوهشگر در آموزش و پرورش

همانگونه که مستحضریم مقوله های پژوهشی همچون اقدام پژوهی درس پژوهی و گزارش تخصصی در نظام آموزش و پرورش کنونی اهمیت بسیار بالایی داند. و معلمان و سایر فرهنگیان دائما می کوشند که با ارائه پژوهش های مختلف و در سطوح بالا امتیازات قابل توجهی را در راستای فرایند شغلی خود کسب کنند.

در این راستا باید گفت با اینکه کسب امتیاز در آموزش و پرورش اهمیت بالایی دارد ولی این مقوله نباید باعث شود که معلمان از هدف اصلی خود دور شده و همواره به دنبال دانلود اقدام پژوهی و نمونه اقدام پژوهی باشند. چرا که این مسئله می بایست حالت عملی به خود گیرد و به صورت رفع تکلیف و تئوری نباشد.اقدام پژوهی معلمان در واقع مسئله بسیار پر اهمیتی در راستای برطرف نمودن مشکلات آموزشی است که می بایست در کنار سایر مباحث پژوهشی جایگاه برتر خود را مخصوصا به صورت عملی حفظ کنند.

مورد دیگری که در کنار اقدام پژوهی باید به آن توجه کرد ، درس پژوهی است .درس پژوهی هم در سالهای اخیر در نظام آموزشی جایگاه بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است.از این رو معلمان گرامی در پی ارائه و پیدا نمودن نمونه درس پژوهی به سایت های دانلود درس پژوهی روی می آورند.درس پژوهی ابتدایی چه در نظام آموزشی ایران و چه در آموزش و پرورش خارج از کشور یکی از بهترین روش های سناریو نویسی و الگوی برتر تدریس گروهی است. از این رو لازم است که این مقوله نیز به صورت قابل توجهی مورد بازبینی و استفاده معلمان گرامی قرار بگیرد.

نکته مهمی که ذکر آن خالی از لطف نیست مسئله گزارش تخصصی معلمان است.گزارش تخصصی عبارت است از مجموعه تجربیاتی که معلمان و سایر فرهنگیان در کلاس درس خود به دست آورده اند و در راستای پژوهش عملی در اختیار دیگران قرار می دهند. نگارش گزارش تخصصی مانند اقدام پژوهی است و معلمان محترم می بایست در قالب پژوهش در عمل این مبحث را در اختیار سایر همکاران قرار دهند.

با توجه به آنچه گفته شد باید اذعان داشت فرهنگیان محترم و معلمان عزیز می بایست در راستای اجرا و بازشناسی تجارب خود در قالب پژوهش عملی نیازمند منابع ارزشمند و گرانبهایی هستند و می بایست با استفاده از این منابع قدرت علمی و مهارت های تدریس خود را بالا ببرند. با اینکار نظام آموزش و پرورش ما با نیروی بیشتری می تواند به کار خود ادامه دهد.

منبع : بانک فایل پژوهشی معلمان

اگر موفق به دانلود فایل نشدید مرورگر خود را تغییر دهید و یا لینک دانلود را در صفحه جدید مرورگر خود باز کنید ( گزینه Open in new tab )
در صورتی که هنگام باز کردن فایلهای فشرده به پسورد نیاز بود، از www.prozhe.com استفاده کنید

ارسال شده ها 3 دیدگاه برای مطلب “بهترین روش های پرورش معلمان پژوهشگر در آموزش و پرورش”

  1. marzieh pashaian گفت:

    باعرض سلام و وقت بخیر دوباره فایل مقاله بهترین روش های پرورش معلمان پژوهشگر در آموزش و پرورش برای بگزاریدتاشاید بشود دانلود کردنهایت سپاسگزارم

  2. احمد گفت:

    ممنون از مطالب و فایلهای خوبتان

  3. سید مرتضی قاسمی گفت:

    سلام من قبلا راحت مقالات شما رو دانلود می کردم و به ایمیلم میامد الان نمیتونم مقاله بهترین روش های پرورش معلمان پژوهشگر در آموزش و پرورش رو دانلود کنم لطفا راهمنایی کنید