• دانلود تحقیق، مقاله و پروژه های دانشجویی به صورت کاملا رایگان
  • اشتراک فایل توسط پدید آورندگان جهت استفاده علمی دانشجویان و علاقه مندان
  • امکان ارسال لینک پروژه های جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورد دار تعداد اعضا با بیش از 270 هزار عضو فعال
  • منتخب بهترین وب سایت علمی فارسی زبان در جشنواره وب ایران

دانلود مقاله بررسی جایگاه مدیریت از دیدگاه اسلام‎

دانلود مقاله بررسی جایگاه مدیریت از دیدگاه اسلام‎

 

عنوان مقاله : بررسی جایگاه مدیریت ازدیدگاه اسلام‎

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : هدف از نگارش مقاله حاضر بررسی جایگاه مدیریت از دیدگاه اسلام است. ارزش علم مدیریت با هدف و جهتی که در آن بکار گرفته می شودتعیین میگردد با توجه به اینکه مدیریت اسلامی بر اساس معنویات و فرهنگ بنا شده است و هدف آن آخرت گرائی است یعنی قرار دادن امکانات دنیوی در جهت آخرت، افراد جامعه می توانند به قرب الهی دست یابند و تاثیر آن بر تمام امور اجتماعی در کوتاه زمان مشهود خواهد بود. این‌ مقاله‌ که ابزار جمع آوری اطلاعات آن به روش کتابخانه ای است به روش توصیفی – تحلیلی به بررسی‌ مدیریت از نظر اسلام می پردازد وسعی شده‌ است‌ ابتدا مفهوم‌ مدیریت از نظر اسلام ارائه‌ شده و سپس‌ تجزیه‌ و تحلیل‌ می‌شود و در پایان‌ پیشنهاد‌هایی ارائه‌ می‌گردد.

کلمات مدیر ، مدیریت و اداره در اصل از ماده دور گرفته شده که مصدر آن دوران یعنی گردیدن است. بدین ترتیب مدیر به معنای گرداننده می باشد. همه مکتبها اعم از مکتبهای مدیریت ( مکتب کلاسیک ، مکتب روابط انسانی ، مکتب سیستم های اجتماعی) یا مکتبهای فلسفی و اجتماعی اذعان دارند که بشر برای ادامه حیات اجتماعی خود و رشد تعالی زندگی نیازمند رهبران و مدیراندش است.اختلافاتی که در مکتب های مختلف در این مورد وجود دارد مربوط به نیاز خصوصیات رهبران و نحوه گزینش آنها می باشد. (تقوی دامغانی ،۱۳۸۰). در اسلام مدیریت و رهبری به عنوان یک اصل ضروری و اجتناب ناپذیر برای ادامه حیات انسان بحساب آمده است. قرآن و احادیث و روایات اسلامی ، رهبری را در دو جهت الهی و شیطانی مورد بحث قرار داده اند و سرنوشت انسان را با میزان اطاعت از رهبرانی که آن ها را بسوی حق و حقیقت دعوت کرده اند و یا آنان را به سوی دوزخ و شقاوت می خوانند وابسته می دانند.از آنجا که انسان موجودی الهی و اجتماعی است‏ برای اداره امور جامعه نیازمند افرادی است که دارای علم‏ و هنر مدیریت و برنامه‏ریزی،رهبری و نظارت بر فعالیت‏های مختلف برای شکوفا شدن استعدادهای او در جهت رشد و کمال باشد.این علم و هنر در متعالی‏ترین‏ شکلش در سیره نبی مکرم اسلام (ص)و ائمه هدی(ع) متجلی شده و مدیریتی الهی و مبنای شناخت‏ حقیقت وجود انسان است که با حکومت بر دل‏ها تحقق‏ می‏یابد. «به تحقیق ما انسان را در مقام احسن تقویم،نیکوترین صورت‏ در مراتب وجود آفریدیم،پس به کیفر کفر و گناهانش به‏ اسفل سافلین برگرداندیم مگر آنان که به خداوند ایمان آورده و نیکوکار شوند که به آنها پاداش دائمی،بهشت ابد را اعطا کنیم».

فهرست :

مقدمه

مفاهیم و تعاریف مدیریت

تعریف مدیریت از نظر روانشناسی

ضرورت مدیریت

اصول و ارکان مدیریت

صفات مدیران لایق ازنظر اسلام

اخلاق مدیران در اسلام

ایمان به ارزش کار در مدیریت

نتیجه گیری وپیشنهادات

اگر موفق به دانلود فایل نشدید مرورگر خود را تغییر دهید و یا لینک دانلود را در صفحه جدید مرورگر خود باز کنید ( گزینه Open in new tab )
در صورتی که هنگام باز کردن فایلهای فشرده به پسورد نیاز بود، از www.prozhe.com استفاده کنید

ارسال شده ها 3 دیدگاه برای مطلب “دانلود مقاله بررسی جایگاه مدیریت از دیدگاه اسلام‎”

  1. غلام محبوب گفت:

    تشکر خلیلی خوب بود ممنون.

  2. غلام محبوب گفت:

    فایل جایگاه مدیریت از دیدگاه اسلام را من دانلود کردم اما داخل زیب فولدر است باز نکرد چی قسم باز میشه ?

  3. زهرا طاهری گفت:

    در یک کلمه ، عالی است ممنونم از شما